מעשה בבור

מעשה בבור

 

  יש לי גינה.קרובי וידידי יודעים שהגינה שלי היא קצת ג'ונגל, קצת שמורת טבע, וקצת גינת תבלינים, והיא זורמת איתי , כשיש לי זמן אני מטפל בה, וכשאין-למשל כשנולד לי נכד- אז היא קצת מוזנחת וגדלים שם כל מיני עשבים.

    הגינה נמצאת ביני ובין הקיבוץ. זו נקודה חשובה להבנת הסיפור.

    הצמח הראשון ששתלתי בה היה עץ תאנה לקיים את הנאמר איש תחת תאנתו וגו'. ועד היום אנחנו אוכלים מפירותיה המתוקים להפליא.

   בוקר אחד, לפני שנים רבות, נפער בור גדול באמצע הגינה. באו מומחים לגאולוגיה , גאוגרפיה וסוציולוגיה והחלו בדיון למה נפער הבור? אחד אמר" מטאוריט" אחר אמר "מעין", ושלישי אמר התפרצות געשית. הסוציולוג אמר תחפשו בקיבוץ, בדקו ומצאו שרכז הבניין של פעם אמר לאינסטלטור של פעם שינסה /ישתדל לחסוך בהוצאות על הצנרת לשכונתנו. ומאז הצינורות מתפוצצים תדיר ובכל פעם פורץ לו מעין קטן ובא ערבי אחד וחופר יום שלם ועושה בור גדול ומשאיר אותו כמה ימים עד שיחליפו את הצינור. נמנו חכמים בישיבה בחדר האוכל, עם כוסות של תה, וגמרו שכדי לחסוך לא נחוץ לכסות את הבור בכל פעם והשאירו אותו פתוח.

   מצדו האחד של הבור שתלתי ורדים לאשתי (שאני אוהב לקרוא להן שושנים כי זה יותר רומנטי), שיהיה לה לשים בצנצנת, בכל פעם עובר שכן וקוטף לו. אז למדנו לקטוף אותם מהר לפני שיעלמו. מצד שני שתלתי שקד שיבואו ילדי הגן וישירו השקדיה פורחת בטו בשבט. מצד שלישי גומא והרדוף ומילה סורית להזכיר לי את הבטיחה והיהודיה, ומהצד הרביעי- תבלינים שונים שאשתי עושה מהם את המאכלים הכי טעימים מהחרמון עד הגשרון: רוזמרין לבשר וריחן לפסטו ולימונית לתה וקארי וגרניום רפואי ואזוב הוא זעתר שאותו הייתי מוסיף לציפור בקן שעשיתי לילדי, וזוטא  ועוד כל מיני… וגם זרעתי פרגים וחרציות שפרחו באדום וצהוב ועשו אביב נפלא עד שבאה הילרי וריססה אותם בקוטל עשבים. כשהיה לי זמן טיפלתי בהם וכשלא- גדל ג'ונגל של עשבים, שקוראים להם במקומותינו עשבים שוטים אבל יש להם שמות: חלמית שהיא חוביזה והיינו עושים ממנה קציצות בבית ספר שדה כנרות, סרפד שאחד משכני עושה ממנו מרק והוא טוב נגד נשירת שער. [כמו שאמר מי שאמר:הם היו קודם…] וויטניה משכרת שהיא טובה נגד פטריות ברגלים, ונעלם הבור.

 בוקר אחד קמה אשתי ואמרה: מספיק עם הבלגן! צריך לעשות סדר!" כיוון שנהייתה הפרטה ונהיה לנו קצת כסף, הזמינה קבלן/גנן, הוא כיסח את כל העשבים ונעשתה/והפכה הגינה יפה ומסודרת. אלא מאי, נחשף פתאןם הבור בכל מערומיו… אמרתי לאשתי- תדברי עם השרברב. [כי היא יודעת לדבר עם שרברבים] נמלכו השרברבים מה לעשות, אחד הציע להזיז את הבור למקום אחר, והאחר אמר נעשה שיבר, לבסוף תקעו שם צינור גדול , אבל את הבור השאירו פתוח.

 וכעת יש דיון בועדות הקיבוץ מי אחראי לסתום את הבור…

כתיבת תגובה

